Exposició dels quadres guanyadors del concurs sobre l'òpera "Lohengrin" a la Casa-Museu de Richard Wagner a Bayreuth.

Els quadres guanyadors del concurs Lohengrin, organitzat el 2020 pel Club Wagner Barcelona, el Museu Europeu d'Art Modern i la Fundació des les Arts i els Artistes, amb la col·laboració del Gran Teatre del Liceu, van ser els protagonistes de l'exposició del Museu Richard Wagner de Bayreuth. Les obres guardonades el 2020 (L'embruixament d'Ortrud i el somni d'Elsa, de De Angel, Pensament per a l'estudi d'un quadrat, de Juan Gil, Lohengrin de Carlos Saura i Lohengrin i Elsa de Mikel Olazabal) són producte del concurs internacional de pintura convocat el 2019 en ocasió de l'estrena d'una nova producció del Lohengrin de Wagner al Liceu amb direcció escènica de Katharina Wagner, que estava prevista per al març de 2020, però que amb l'estat d'alarma no es va poder dur a terme.

ArtItinerant02w   ArtItinerant01w

El jurat, format per Katharina Wagner, Sven Friedrich (director del Museu Richard Wagner de Bayreuth), Lourdes Jiménez, experta en art wagnerià, i Víctor García de Gomar, director artístic del Gran Teatre de Liceu, entre d'altres, va seleccionar aquestes quatre obres com a guanyadores d'entre totes les obres presentades, que tot i que no es van poder exposar al Liceu tal com estava previst, sí que es van poder veure al Museu Europeu d'Art Modern.

ArtItinerant03w  ArtItinerant04 video play

La realització d'aquesta exposició evidencia l'estreta relació que encara avui uneix Barcelona i Bayreuth, relació que es remunta a la correspondència entre el Doctor Letamendi i el mateix Richard Wagner i que s'ha materialitzat en dues visites de les forces del Festival de Bayreuth a Barcelona: una l'any 1955 i l'altra el 2012. El catàleg de l'exposició es pot consultar en aquest enllaç.