El Club Wagner també vol reivindicar la figura de la dona i ho farem aquest proper dilluns dia 11 de març a les 19h amb Mar Medinyà i el dia 1 d'abrilamb Visions sobre personatges femenins wagnerians.
Mar Medinyà, historiadora de l'art i crítica musical, ens parlarà del paper de la dona en el món wagnerià. Segons comenta la conferenciant, "tota persona que s'hagi acostat mínimament a les òperes wagnerianes sabrà que els personatges femenins hi tenen un paper cabdal, de fet, és difícil pensar en un hit operístic del segle XIX sense "prima donna". En Wagner, com en les obres d'altres autors i compositors contemporanis, les dones tenen una tasca grandiloqüent: la de redimir l'heroi masculí, protagonista indiscutible. Les tres primeres òperes de maduresa del compositor (Holandès, Lohengrin i Tannhäuser) compten amb uns personatges femenins que semblen ésser dibuixats pel mateix imaginari masculí, burgès i europeu del s. XIX; tots ells moren per a redimir l'heroi, per amor, i de maneres ben estranyes. En aquesta xerrada intentarem endinsar-nos en aquests personatges que s'han convertit en ideals irreals i gairebé insans".
PROGRAMACIÓ 3r Trimestre
CLUB WAGNER BARCELONA i FÒRUM BARCELONA CLÀSSICA
Benvolguts amigues i amics,
Us comuniquem la programació del proper trimestre perquè pugueu agendar-vos els esdeveniments. Presentem tant les conferències i visions del Club Wagner com el programa de debat Fòrum Barcelona Clàssica, que té lloc també al Club Wagner. A més, el dia 22 de maig celebrarem l'aniversari del Club Wagner i el compositor que li dóna nom. Cliqueu a continuació i descobriu tot el que us oferim!
Aquesta és la setmana del 6è Fòrum Barcelona Clàssica, amb Joaquim Garrigosa, fins ara director de L’Auditori, i Rubén Gimeno, director titular de l’OSV, per parlar de l’univers de les orquestres. Especialment, la diferència entre la missió de les orquestres públiques i les privades, en quins casos podem emprar el terme “popular” en el repertori i si serveix per captar nou públic, fins a quin punt es pot arriscar (programació conservadora versus programació oberta a la innovació), música i cinema, BSO, en quines condicions? Té sentit musical en la programació d’una orquestra? Quina validesa té l’orquestra simfònica al segle XXI? Ho debatrem amb la moderació d’Aina Vega i Rofes. Al Club Wagner, dimecres 6 de març a les 19h. No hi falteu!