Joan Dalmases Paredes (Barcelona, 1993)

Graduat en Llengües i Literatures Modernes, amb les especialitats d'alemany i de francès (2015), Màster en Cultures Medievals (2016) i doctor summa cum laude en Cultures Medievals per la Universitat de Barcelona (2020), amb la tesi «Els trobadors del cor menjat: la simbologia del cor en la lírica de Guillem de Cabestany, el Châtelain de Coucy i Reinmar von Brennenberg».

Com a beneficiari d'una beca APIF, va treballar des del 2017 fins al 2020 com a investigador predoctoral a l'Institut de Recerca en Cultures Medievals (IRCVM), ha format part de l'Associació de Recerca i Difusió Interdisciplinàries en Cultures Medievals (ARDIT) i del projecte d'investigació «Los trovadores: creación, recepción y crítica en la edad media y en la edad contemporània».

Actualment és professor associat del Departament de Filologia Clàssica, Romànica i Semítica de la Universitat de Barcelona i forma part del projecte d'investigació «Estudio de la canción de mujer en la lírica galorománica y germánica y de la figura femenina como constructora del espacio sociopoético trovadoresco».

Joan_Dalmases_2.jpeg