CWLogoV1 negro 500

El proper dissabte dia 27 d'abril i el següent, 4 de maig, se celebraran, aproximadament entre les 10h i les 14h i les 16h i les 20h les propoeres maratons sobre la Tetralogia al Club Wagner Barcelona.  La versió que podrem veure i escoltar és la de del Metropolitan de Nova York i James Levine, amb Hildegard Behrens, James Morris, Jessye Norman, Crhista Ludwig i Gary Lakes, sota la direcció d'escena d'Otto Schenk.

El dia 10 d'abril ens trobem amb Elio Ronco, físic i musicòleg, i Martí Marimon, filòsof, músic i crític per debatre el 7è Fòrum Barcelona Clàssica, moderat per Aina Vega. Al llarg de la història de l'art s'ha perseguit un ideal de Bellesa que fins a Kant ha estat àmpliament consensuat. Al segle XIX totes les arts comencen a anar més enllà i explorar nous camins cap a la lletjor. La famosa Bellesa medusea inunda des de Colleridge a Hölderlin i en música, les dissonàncies comencen a ser acceptades i les formes es comencen a desintegrar, fins arribar a un segle XX on el soroll s'apodera de l'aspectre sonor. Per què acceptem un quadre abstracte però en canvi ens molesta certa música conemporània? Farem un recorregut des de Plató fins Lyotard per explicar les sensacions que ens produeix la música bella -i la no tan bella.

El Club Wagner també vol reivindicar la figura de la dona i ho farem aquest proper dilluns dia 11 de març a les 19h amb Mar Medinyà i el dia 1 d'abrilamb Visions sobre personatges femenins wagnerians.

Mar Medinyà, historiadora de l'art i crítica musical, ens parlarà del paper de la dona en el món wagnerià. Segons comenta la conferenciant, "tota persona que s'hagi acostat mínimament a les òperes wagnerianes sabrà que els personatges femenins hi tenen un paper cabdal, de fet, és difícil pensar en un hit operístic del segle XIX sense "prima donna". En Wagner, com en les obres d'altres autors i compositors contemporanis, les dones tenen una tasca grandiloqüent: la de redimir l'heroi masculí, protagonista indiscutible. Les tres primeres òperes de maduresa del compositor (Holandès, Lohengrin i Tannhäuser) compten amb uns personatges femenins que semblen ésser dibuixats pel mateix imaginari masculí, burgès i europeu del s. XIX; tots ells moren per a redimir l'heroi, per amor, i de maneres ben estranyes. En aquesta xerrada intentarem endinsar-nos en aquests personatges que s'han convertit en ideals irreals i gairebé insans".