caenfrdees
CWBCNLogoV1 negro 500

Programació 3r trimestre Club Wagner i Fòrum Barcelona Clàssica

PROGRAMACIÓ 3r Trimestre
CLUB WAGNER BARCELONA i FÒRUM BARCELONA CLÀSSICA

Benvolguts amigues i amics,
Us comuniquem la programació del proper trimestre perquè pugueu agendar-vos els esdeveniments. Presentem tant les conferències i visions del Club Wagner com el programa de debat Fòrum Barcelona Clàssica, que té lloc també al Club Wagner. A més, el dia 22 de maig celebrarem l'aniversari del Club Wagner i el compositor que li dóna nom. Cliqueu a continuació i descobriu tot el que us oferim!

El passat dilluns 14 de gener a les 19h al Club Wagner vam acollir una conferència a càrrec del periodista Enric Calpena i l'historiador Josep Maria Solé i SabatéEl context històric en temps de Wagner.  

Tractaren la situació de l'Europa Occidental durant la segona meitat del segle XIX, quan la Segona Revolució Industrial ha portat a la creació d'una classe mitjana i alta que utilitzen la cultura com a element distintiu de classe, al mateix temps que identifiquen aquestes manifestacions culturals amb el naixament dels nous Estats que configuraran un nou escenari europeu. Wagner, en aquest sentit, seria un dels millors exemples d'aquest nou paper de les classes urbanes en la societat europea del moment.

Dimecres 9 GENER 19h -Els tres rols de la dona a la música 
La dona pot participar de la creació musical a tres nivells: com a intèrpret (solista, vocalista, instrumentista), com a directora o com a compositora. El primer està assumit des de fa temps, i fins i tot sembla que el propi caràcter sexista de la publicitat les afavoreixi en aquest sentit. Com a directores, ara mateix està sorgint una certa conscienciació, tant entre els músics com entre el públic. Però com a compositores, sembla que ni tan sols se les troba a faltar. És gravíssim el fet que cada cop que s’anuncia una nova temporada musical amb una presència nul·la o, com a molt, simbòlica de compositores,  no esclata cap polèmica. Mentre hi hagi dones solistes sembla que la quota ja està coberta. Com és això? Està relacionat amb el conservadorisme dels programadors (la major part de dones compositores les trobem a partir del segle XX), o bé també té a veure amb el poder associat a cada un d’aquests rols?  Una intèrpret, en el fons, segueix ordres. Una directora les dona, però està sotmesa a la voluntat de l'autor . En canvi, una compositora seria l’autoritat màxima respecte la seva obra. 
Carme Portacelli, Raquel García-Tomàs, María Hinojosa, Beatriz Fernández, Helena Bayo 

El pròxim dilluns dia 17 a les 19h i com ampliació de la magnifica conferència sobre Nietzsche i Wagner a càrrec del filòsof Xavier Vega, el Club Wagner ha preparat un vídeo de 1h 40’, amb moments extrets del film Wagner del director Toni Palmer que ens mostren la citada relació entre els dos genis.

El film, interpretat magníficament per Richard Burton com a Wagner, Vanessa Redgrave com a Cósima i Ronald Pickup com a Nietzsche és històricament molt complert i sobretot, els moments musicals de l’obra de Wagner, estan perfectament encaixats en el decurs de la pel·lícula.

Preguem confirmació a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. per anar ben organitzats.

Us desitgem unes BONES FESTES!!!

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.
Ok