caenfrdees
CWLogoV1 negro 500

 

PROGRAMACIÓ Club Wagner

Gener
Dilluns 14: “La història en temps de Wagner”, amb el periodista Enric Calpena i l’historiador Josep Maria Solé i Sabaté
Dilluns 28: Documental Hitler y el Clan Wagner
 
Febrer
Dilluns 4: “Segona Escola de Viena”, amb la musicòloga Aina Vega
Dilluns 18: Visions “Música degenerada”
 
Març
Dilluns 11: “Les dones en les òperes de Wagner”, amb la musicòloga Mar Medinyà
Dilluns 18: Visions sobre Senta, Elisabeth, Elsa
 
 
Abril
Dissabte 6: Marató 2: Tetralogia (Das Rheingold, Die Walkühre)
Dissabte 27: Marató 3: Tetralogia (Siegfried, Götterdämmerung)

PROGRAMACIÓ FÒRUM BARCELONA CLÀSSICA
 

Dimecres 9 GENER -Els tres rols de la dona a la música 
La dona pot participar de la creació musical a tres nivells: com a intèrpret (solista, vocalista, instrumentista), com a directora o com a compositora. El primer està assumit des de fa temps, i fins i tot sembla que el propi caràcter sexista de la publicitat les afavoreixi en aquest sentit. Com a directores, ara mateix està sorgint una certa conscienciació, tant entre els músics com entre el públic. Però com a compositores, sembla que ni tan sols se les troba a faltar. És gravíssim el fet que cada cop que s’anuncia una nova temporada musical amb una presència nul·la o, com a molt, simbòlica de compositores,  no esclata cap polèmica. Mentre hi hagi dones solistes sembla que la quota ja està coberta. Com és això? Està relacionat amb el conservadorisme dels programadors (la major part de dones compositores les trobem a partir del segle XX), o bé també té a veure amb el poder associat a cada un d’aquests rols?  Una intèrpret, en el fons, segueix ordres. Una directora les dona, però està sotmesa a la voluntat de l'autor . En canvi, una compositora seria l’autoritat màxima respecte la seva obra. 
Carme Portacelli, Raquel García-Tomàs, María Hinojosa, Beatriz Fernández, Helena Bayo 
 
Dimecres 20 FEBRER –Repertori vs. fora de repertori 
És necessari l’equilibri en una programació artística. Quins riscos es poden assumir? Fins on afecta l’element públic/audiència i fins on el finançament? Quina relació hi ha entre els gustos del director artístic i el públic?
Christina Scheppelmann, Agustí Filomeno
 
Dimecres 6 MARÇ -Orquestres de clàssica que toquen hits populars 
La recepció dels concerts “populars” associats a orquestres de clàssica (bandes sonores de pel·lícules, per exemple). És una qüestió de militància per acostar la música simfònica a un nombre més gran de públic o és una manera de fer calaix compensant produccions més minoritàries?
Rubén Gimeno, Joaquim Garrigosa
 
ABRIL –Divisme (dia a determinar)
Especialment en l’òpera, els cantants i els directors d’escena viuen en una bombolla on la imatge és molt important. Cal tocar més de peus a terra i revisar, per exemple, els contractes estratosfèrics o és la llei de l’oferta i la demanda? Què passa quan els directors artístics i els directors generals entren en el joc?
Jaume Radigales, Miguel Lerin, Sara Blanch

Us informarem degudament de cada esdevenimet quan s'acosti la data.

RECORDEU que encara queda una activitat aquest desembre

Desembre
Dilluns 17: Wagner, pel·lícula amb Richard Burton i Vanessa Redgrave (capítol Nietzsche)
 


Podeu confirmar assistència a través de Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. o Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. (fòrum).

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.
Ok